رژیم غذایی مناسب هنگام ریزش مو

سرویس زناشوییبه نقل از دکتر من؛ بخش سلامت پوست و مو:

مصرف غذاهای سالم به بدن انرژی می‌دهد و به آن کمک می‌کند تا بهتر بتواند در برابر آسیب‌های ناشی از استرس واکنش نشان دهد. همچنین داشتن رژیم غذایی سالم موها را تقویت می‌کند، بنابراین کمتر دچار ریزش مو می‌شوند.

هر روز حداقل سه وعده غذایی سالم بخورید. صبحانه کامل باعث تنظیم سوخت و ساز بدن از ابتدای روز می‌شود و نمی‌گذارد به دلیل گرسنگی به خوردن هله هوله و غذاهای کم ارزش روی بیاورید یا ناهار سنگین بخورید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند غذاهای شیرین، فرآوری شده و سرشار از چربی‌های ترانس را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. به جای آن سعی کنید بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات سالم غلات کامل، پروتئین، آجیل، ماهی‌های چرب، زیتون و غذاهای سرشار از چربی‌های تک اشباعی مانند آووکادرو استفاده کنید.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند سعی کنید در رژیم غذایی تان بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی را بیشتر مصرف کنید.

چون ارتباط مستقیمی با سلامت بیشتر موها و ریزش کمترشان دارند. برای مثال ویتامین‌های A و B و E و C و مواد معدنی روی، سنیوم و منیزیم اسید‌های چرب امگا 3 نیز بسیار مفیدند و به سلامت بیشتر پوست سر کمک می‌کنند.
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه